Navigation Menu

Postanowiłem. Rzucam palenie.

Jest nowy rok, więc czas wdrażać w życie noworoczne postanowienia. Postanowiłem, że rzucam nałóg, który towarzyszył mi kilka lat. Rzucam palenie. Nie tylko ze względów ekonomicznych (papierosy kosztują już blisko 15 zł) i zdrowotnych, lecz dlatego, że nie lubię być niewolnikiem czegoś, co mi na dobre nie wychodzi. Kiedy zauważyłem, że to papieros dominuje nade mną, a nie ja nad nim i to on mi mówi, kiedy powinienem zapalić, powiedziałem: stop. Dlaczego o tym piszę? Ponieważ wiem, że pisząc to publicznie będę mieć motywację, by nie pokazywać się z papierosem, a poza tym chcę Was uświadomić o szkodliwości tego nałogu.

Coraz więcej młodych ludzi sięga po papierosy, a co za tym idzie, niszczy sobie zdrowie od najmłodszych lat. Palenie prowadzi do poważnych chorób, ponieważ wraz z dymem tytoniowym do naszych płuc dostaje się około 40 szkodliwych substancji. Badania wykazały, że 90% zachorowań na raka płuc spowodowane jest paleniem tytoniu. Nie wspomnę już o tym, że palenie źle wpływa na skórę i zęby. Każdy marzy chyba o pięknym uśmiechu, ja też, dlatego nie mogę pozwolić by papierosy dalej na to niekorzystnie wpływały..



Co mnie przekonało do rzucenia palenia? Zdrowie, wygląd i mój portfel. Kiedy myślę, że płacę za coś, co w przyszłości może odpłacić mi się ciężkim nowotworem, przyspieszonym starzeniem skóry i wyrzuconymi w błoto pieniędzmi, to ja dziękuję. Może to głupie, że o tym piszę, bo przecież to oczywiste, a pali się dla przyjemności. Ja też tak myślałem, dopóki przyznałem się przed sobą, że to nałóg i coś z tym trzeba zrobić. Suche fakty w kampaniach społecznych mnie nie przekonywały, więc zamieniłem je na korzyści. Na lepsze samopoczucie, wygląd i możliwość odłożenia pieniędzy. Co dwa dni będę wrzucać do skarbonki 15 zł, czyli tyle ile wydawałem średnio na jedną paczkę. Mam nadzieję, że za rok uzbiera się pokaźna suma!

Przy okazji mojego postanowienia zaczerpnąłem ciekawych informacji z Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem. To zbiór przydatnych informacji i porad dotyczących zdrowego stylu życia, które nic nasz nie kosztują, a mogą przynieść same korzyści.

Tutaj więcej informacji: http://www.kodekswalkizrakiem.pl. Natomiast pełną treść kodeksu znajdziecie tutaj: http://www.kodekswalkizrakiem.pl/download/pdf/kodeks_pacjenci_2010.pdf.

Pomocy zawsze możecie uzyskać pod numerem telefonu 801 108 108 - to Telefoniczna Poradnia Pomocy Palącym.

Mam nadzieję, że mój wpis zmotywuje tych niezdecydowanych i przekona do tego, że palenie wcale nie jest modne, a rzucając nałóg tylko na tym zyskamy.





Zadanie Prewencja pierwotna nowotworów finansowane przez ministra zdrowia w ramach Narodowego programu zwalczania chorób nowotworowych.

#niepale #jakrzucicpalenie #kodekswalkizrakiem

3 komentarze:

  1. Ja też rzuciłam, jak zobaczyłam, że zaczyna mnie to przerastać i kosztować. Fajnie, trzeba pisać o takich rzeczach. Z pewnością są osoby, które inspirujesz i może im to jakoś pomóc. A z tą skarbonką super pomysł, szkoda sam a nie kupuję sobie słodyczy, a zawsze od kogoś dostanę, bo tak to bym też mogła odkładać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na razie ograniczam do 1 dziennie!

    OdpowiedzUsuń
  3. No bardzo dobra decyzja. Ja paliłem dosyć długo raczej dla dodatkowej przerwy w pracy. Ale pewnego dnia stwierdziłem ,że trzeba coś zmienić w swoim życiu. Podszedłem do tego w systemie zero-jedynkowym. Było ciężko, kilka razy mi się nie udało ale zaczynałem od nowa. W końcu w aptece kupiłem ten lek https://www.znamlek.pl/desmoxan-3889.html, wybrałem go a później to już tylko silna wola. I tak już pół roku nie palę. Polecam taki styl życia :)

    OdpowiedzUsuń

Follow @ myanatomyoffashion